سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 9: امروز

  موریس ژار : موریس ژار آهنگساز بزرگ فرانسوی در سال 1924 در شهر لیون به دنیا آمد .( او پدر ژان میشل ژار آهنگساز معروف می باشد که ژان میشل خود از بنیانگذاران موسیقی موسوم به اکسیژن می باشد و آثار موسیقی الکترونیکی او در دنیا جایگاه برجسته ای دارند .)
از آثار برجسته موسیقی فیلم موریس ژار می توان به فیلمهای زیر اشاره کرد :
1- لورنس عربستان ( اولین فیلم غیر فرانسوی که موریس ژار برای آن موسیقی ساخت و موجب شهرت جهانی او شد )

2- گروگان
3- دکتر ژیواگو
4- عیسای ناصری
5- کشتی نوح
6- عمر مختار

7- محمد رسول الله
8- آخرین پرواز
9- مردن در مادرید
ازمیان آثار او دوفیلم عمر مختار و محمد رسول الله برای اکثر ایرانیان شناخته شده است . به خصوص موسیقی فیلم محمد رسول الله که دارای ملودی روان و بدیعی است و سالهاست که در ذهن ایرانیان جای گرفته است .
 

  برنارد هرمن : آهنگساز بزرگ آمریکایی است که در سال 1911 در نیویورک چشم به جهان گشود .
آثار برجسته برنارد هرمن عبارتند از:
1- همشهری کین ( اثر کارگردان بزرگ اورسن ولز )
2- مردی که زیاد می دانست ( آلفرد هیچکاک )
3- سرگیجه ( آلفرد هیچکاک )
4- روح ( آلفرد هیچکاک )
5- فارنهایت 451 ( فرانسوا تروفو )
6- مرد عوضی
7- خواهرها
8- برفهای کیلیمانجارو
اگر در میان خوانندگان علاقه مند به سینما نیز باشد مسلما با من موافقند که 5 فیلم اول از آثار برجسته سینمای دنیا می باشند و شخصا به موسیقی فیلم سر گیجه بسیار علاقه مندم زیرا بطور دقیق مفهوم عینی سردرد و سرگیجه با نتهای موسیقی به صورت فوق العاده برجسته ای شکل گرفته است .
 

  لالو شیفرین : آهنگساز بزرگ آرژانتینی و ساکن آمریکا که در سال 1951 در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین متولد شد .
آثار شاخص او عبارتند از:
1- هری کثیف ( کلینت ایستوود )
2- جن گیر 1
3-  برو بیکر
4- اژدها وارد می شود ( بروس لی )
5- چهار تفنگدار
6- شکار در شهر
7- سریال تلویزیونی ماموریت غیر ممکن ( در ایران با نام بالاتر از خطر ترجمه شده است )
موسیقی سریال ماموریت غیر ممکن به گوش اغلب علاقه مندان موسیقی فیلم آشناست . استفاده از یک ترکیب اکشن و هیجانی و استفاده از میزان بندی لنگ بصورت 8/5 ملودی تاثیر گذاری را بوجود آورده است .لازم به توضیح است که در سالهای اخیر فیلمی سینمایی بر اساس سریال ماموریت غیر ممکن با بازی تام کروز ساخته شده است که البته موسیقی آن نمایی از موسیقی اصلی می باشد. در حقیقت با یک واریاسیون جدید این قطعه به شیوه هارد راک اجرا شده است که البته زیبایی اجرای قطعه با ارکستر بزرگ را ندارد.
 
  نینو روتا : آهنگساز بزرگ ایتالیایی و متولد سال 1911 در شهر میلان می باشد . نینو روتا از آهنگسازانی است که در آثارش تابع روشی کلاسیک گونه است .
برخی از آثار موسیقی فیلم او عبارتند از:
1- رومئو و جولیت
2- پدر خوانده 1-2-3
3- جنگ و صلح
4- زیر آفتاب سوزان
5- کازانوا
از میان آثار نینو روتا موسیقی فیلمهای رومئو و جولیت و همچنین موسیقی فیلم پدر خوانده برای علاقه مندان موسیقی آشناست . نینو روتا در موسیقی فیلم پدر خوانده با الهام از نواهای محلی ایتالیا ملودی زیبا و روانی ساخته است که گوش هر شنونده ای را نوازش می دهد . استفاده از سازهای آکوردئون و ماندولین زیبایی خاصی به ملودی پدر خوانده داده است .
 
  میکلوش رژا ( میخائیل رزا ) : آهنگساز بزرگ و شهیر مجارستانی است که در سال 1907 در شهر بوداپست دیده به جهان گشود .
آثار برجسته او عبارتند از :
1-  طلسم شده ( برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم )
2-  بن هور ( برنده جایزه اسکار )
3-  زندگی مضاعف ( برنده جایزه اسکار )
4-  ال سید
5-  پنج قبر تا قاهره
6-  سفر طلایی سند باد
7-  فدورا شاه شاهان
8-  فروغ بی پایان
9-  سودوم و گومورا
از آثار میکلوش رژا موسیقی فیلمهای بن هور ( با بازی چارلتون هستون و استفان بوید ) و ال سید ( با بازی چارلتون هستون و سوفیا لورن ) برای خوانندگان علاقه مند آشناست . رژا با استفاده و بهره گیری از موسیقی جادویی اسپانیا اثری به یاد ماندنی خلق کرده است که مشابه آن کمتر می توان در آثار دیگر آهنگسازان این عرصه یافت. تنظیم و اجرای قطعات سازهای بادی برنجی و کوبه ای در فیلم بن هور و همچنین سازهای زهی در فیلم ال سید فراموش نشدنی است . میکلوش رژا یکی از پر افتخار ترین آهنگسازان فیلم در سطح جهان می باشد .
 

  انیو موریکونه : آهنگساز بزرگ و پر کار ایتالیایی است که در سال 1928 در شهر رم به دنیا آمده است . نام انیو موریکونه برای هر علاقه مند به موسیقی فیلم آشناست . او از معدود آهنگسازانی است که برای فیلمهای اکثر کشورهای اروپایی و همچنین فیلمهای آمریکایی موسیقی ساخته است . از آوازه او همین بس که در برخی از فیلمهایی که او موسیقی آنها را ساخته است نام او قبل از نام بازیگران آورده شده است .
آثار برجسته او عبارتند از :
1-  به خاطر یک مشت دلار ( با بازی کلینت ایستوود )
2-  خوب – بد – زشت ( کلینت ایستوود- لیوان کلیف )
3-  توپهای سن سباستین ( با بازی آنتونی کوئین )
4-  نبرد الجزیره
5-  جن گیر 2
6-  جیبی پر از دینامیت ( با بازی جیمز گوبورن )
7-  فاشیست
8-  روزهای بهشت
9-  سفرهای مارکوپولو ( سریال تلویزیونی )
موسیقی فیلمهای به خاطر یک مشت دلار و خوب-بد-زشت از آثار به یادماندنی فیلمهای به سبک وسترن می باشند . هر چند فیلمهای وسترن ایتالیایی نزد فیلمسازان آمریکایی به سخره گرفته شده اند و به وسترن اسپاگتی شهرت یافته اند ولی در نزد عموم در سراسر دنیا جایگاه ویژه ای یافته اند . انیو موریکونه در فیلم وسترن خوب-بد-زشت با استفاده از سوت – گیتار الکتریک –ناقوس و ارگ شیوه خاصی را در این سبک بوجود آورد که بعدها برخی آهنگسازان از روش او تقلید کردند . موسیقی فیلم مارکوپولو که از سیمای تلویزیون ایران پخش شده است نیز دارای سبکی خاص می باشد . موریکونه به نوعی در ساخت این موسیقی دنباله روی سبک میکلوش رژا بوده است . از شیوه آوازی کرال و ویولن آلتو در موسیقی فیلم مارکوپولو به زیبایی هرچه تمامتر استفاده شده است .
 
  جان ویلیامز : ویلیامز آهنگساز بزرگ آمریکایی است که در سال 1932 در نیویورک به دنیا آمده است .
آثار ویژه او عبارتند از :
1- آسمان خراش جهنمی(با بازی پل نیومن و استیو مک کوئین)
2-  سوپرمن 1-2-3
3-  برخورد نزدیک از نوع سوم ( استیون اسپیلبرگ )
4-  ای تی ( استیون اسپیلبرگ )
5-  آرواره های کوسه ( استیون اسپیلبرگ )
6-  جنگ ستارگان 1-2-3 ( جرج لوکاس )
7-  زمین لرزه
8-  دره عروسکها
9-  یکشنبه سیاه
جنگ ستارگان از جمله آثار پر هزینه سینما می باشد که دارای موسیقی منسجم و هیجان آوری است و بخوبی گویای عظمت دنیای خارج از زمین است .
 
  جان باری : جان باری آهنگساز انگلیسی و متولد سال 1933 در لندن می باشد .
آثار برجسته او عبارتند از :
1-  دکتر نو ( اولین فیلم از مجموعه جیمز باند با بازی شون کانری )
2-  گلد فینگر ( جیمز باند )
3-  الماسها ابدیند ( جیمز باند )
4-  دامی برای جیمز باند
5-  از روسیه با عشق ( جیمز باند )
6-  اتاقی به شکل ال
7-  پرونده ایپکرس ( با بازی مایکل کین )
8-  بوفالوی سفید ( با بازی چارلز برونسون )
9-  کینگ کونگ
شاید برای خوانندگان عزیز جالب باشد که بدانند سینمای انگلستان هیچ گاه به قدرت سینمای آمریکا-فرانسه و ایتالیا نبوده است ولی مجموعه آثار جیمز باند از این قاعده مستثنی است . جیمز باند عمری بالغ بر 40 سال را پشت سر گذاشته است و در این مدت چندین نسل مجموعه آثار مامور مخفی انگلیسی را دیده اند . نکته حائز اهمیت در مجموعه آثار جیمز باند تکنولوژی بالای صوتی و تصویری آن بوده است که همیشه از زمان خود جلوتر بوده است . آخرین جیمز باند ساخته شده تحت عنوان روز دیگر بمیر با بازی پیرس برازنان و هال بری هنرپیشه اسکاری هالیوود بوده است . اما موسیقی بی نظیر جان باری رنگ دیگری به مجموعه آثار جیمز باند داده است . ملودی زیبا و اکشن و در عین حال لطیف جان باری در اذهان عمومی همچنان باقیست .
 
   هنری منچینی : هنری منچینی یا هنری مانچینی آهنگساز بزرگ آمریکایی ایتالیایی تبار است . متاسفانه اطلاع دقیقی از زندگینامه هنری منچینی در دسترس اینجانب نبوده است . فقط از آثار برجسته او همین کافیست که بدانید موسیقی فیلم پلنگ صورتی ( با بازی کمدین مشهور انگلیسی پیتر سلرز ) و موسیقی فیلم معما ( با بازی کری گرانت – آدری هیپورن و والتر متیو ) از ساخته های هنری منچینی است . فیلم پلنگ صورتی با تیتراژ خاص و استثنایی خود که همان پلنگ صورتی کارتونیست در نزد کارشناسان فیلمسازی طرفداران زیادی دارد . همین کاراکتر پلنگ صورتی بعدها به شخصیت کارتونی محبوب بچه ها و صد البته بزرگترها تبدیل شد .

استفاده فوق العاده زیبای هنری منچینی از گیتار الکتریک و همچنین سازهای بادی فلوت- کلارینت –ساکسوفون – ترومپت و ترومبون در موسیقی پلنگ صورتی شیوه ای ابتکاری در ساخت موسیقی فیلم می باشد . شیوه جزگونه (jazz) منچینی در قطعه سازی و استفاده خاص او از سازهای بادی چوبی و بادی برنجی موسیقی فیلم پلنگ صورتی را به اثری ممتاز تبدیل کرده است .

  امین الله حسین : امین الله حسین فرزند احمد حسین که بعدها به حسین اف تغییر نام داد در بازگشت به ایران نام امیری را برای خود انتخاب می کند . امین الله پدر رابرت حسین بازیگر مشهور فرانسوی است ( رابرت حسین زاده از پدری ایرانی و مادری فرانسوی است ) امین الله در سمرقند متولد شد . علاقه وافر او نسبت به موسیقی از سنین کودکی توجه مادرش را جلب کرد و مادرش به او درسهای موسیقی آموخت . حسین می گوید : در خانه ما بیشتر صفحه های موسیقی ایرانی بود و در این میان من عاشق صدای تار درویش خان بودم و از آواز حاجی حسین قلی خان لذت می بردم . امین الله پس از طی دوران ابتدایی برای تحصیلات متوسطه عازم مسکو شد سپس به قصد تحصیل در رشته پزشکی عازم برلین شد ولی در آنجا متوجه شد که طب با روحیه او سازگاری ندارد و بدین ترتیب موسیقی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد . حسین 4 سال در برلین ماند و تحصیلات موسیقی را نزد آرتور اشنابل و ویلهلم کلاته ادامه داد . پس از مدتی به پاریس رفت و در آنجا زیر نظر ذوئل گالون و پل ویدال آهنگسازی و نوازندگی پیانو را آموخت . امین الله اولین آهنگساز ایرانی بوده است که تحصیلات موسیقی خود را در کنسرواتوار پاریس به پایان رسانده است .
امین الله حسین در تعریف موسیقی می گوید : موسیقی یعنی الهام والهام یک فرایند ذاتیست . موسیقی او غالبا شاعرانه و سرشار از ریشه های ایرانی است . هنگامی که در مورد رنگ و بوی ایرانی در آثارش از او سوال شد پاسخ داد : من ایران و مردمش را بسیار دوست می دارم و همیشه از این مساله که نتوانسته ام در ایران باشم ناراحتم . به نظر من باید موسیقی سنتی ایران را از قفس در آورد و به جهانیان معرفی کرد .
تعدادی از آثار مهم و برجسته امین الله حسین به غیر از موسیقی فیلمهایش عبارتند از :
1- سوئیت مینیاتورهای ایرانی
2- سمفونی پرسپولیس ( خرابه های تخت جمشید )
3- سمفونی آریا
4- نیایش زرتشت
5- راپسودی های ایرانی 1و2
6- کنسرتو پیانوهای 1و2
7- دوستت دارم وطن
اما از آثار موسیقی فیلم او می توان به فیلمهای زیر اشاره کرد :
1- مزه خشونت
2- یک طناب یک کلت
3- آواز جهان
4- مارسل کامو
لازم به توضیح است که آثار موسیقی فیلم امین الله حسین بسیار کمتر از آثار دیگر او هستند . بنابراین نمی توان امین الله را جزو آهنگسازان برجسته موسیقی فیلم نامید .
اما هدف اینجانب بر این بوده که یکی از آهنگسازان ایرانی را که دارای شهرت جهانی است به خوانندگان عزیز معرفی کنم .
 


نوشته شده توسط آرش در چهارشنبه 85/7/12 و ساعت 3:2 صبح | نظرات دیگران()

گروه متالیکا در سال 1981 کار خود را در کالیفرنیا آغاز کرد.پس از آشنا شدن دو تن از اعضای اصلی گروه یعنی "لارس آلریش"

(متولد 26 دسامبر 1962 در کپنهاک-دانمارک) و "جیمز آلن هدفیلد" (متولد 3 آگوست در لس آنجلس-آمریکا) آنها برای انتخاب

اعضایی مناسب برای گروه و هماهنگ نمودن خود دست به ساخت چند قطعه نمایشی زدند.

اولین کار نمایشی خود را به نام "کشتار آهنین" (Metallmassacre) در ژانویه 1982 اجرا نمودند.در این قطعه "لارس آلریش"

نوازندگی جاز را بر عهده گرفت و "جیمز هد فیلد" نوازندگی بیس گیتار و خوانندگی آن را بر عهده گرفت و یکی از دوستانش به

revisited) زدند.این E.P به همراه 5 قطعه اجرا شد که میتوان گفت ضعیف ترین کار آنان بود.آنان از این آلبوم به عنوان کار تمرینی

و نمایشی برای هماهنگ شدن "جیسون" با گروه یاد میکنند.این آلبوم پس از مرگ "کلیف برتون" و نیمه تمام گذاشتن اجرا ها و

با ساختن اتاق ضبطی در گاراژ خانه "لارس" تهیه گردید.

آنان برای اینکه مجددا مانند سابق به اوج برسند تصمیم به تهیه آلبوم جدید به نام "...و عدالت برای همه" (…


And justice for all)

 گرفتند.این بار با ساخت این آلبوم دستگاه بیمار عدالت در آمریکا را زیر سوال بردند و با آهنگ "...و عدالت برای همه" خشم و نفرت

خود را از اجرای عدالت کور در آمریکا ابراز داشتند. آنان با طرحی که بر روی این آلبوم نهادند نشان دادند که حرف اول را پول در این

عدالت میزند و همانگونه که در آرم این آلبوم مشاهده میشود ,الهه ای با چشمان بسته و ترازویی با کفه های پر از پول در حال

اجرای عدالت است.پیش از آمدن این آلبوم به بازار گروه در پاییز 1988 اقدام به برپایی کنسرتی به همراه گروه "کوینز رایش"

(Queensryche) نمود که در این کنسرت دو قطعه از کار جدبدشان را اجرا نمودند.که با استقبال بی نظیری روبرو شد و سر انجام

این آلبوم در اوایل سپتامبر 1988 وارد بازار شد. در اواخر همان سال گروه دست به تهیه فیلم مستندی در باره فعالیتهای گذشته

- شان به خصوص در باره "کلبف برتون" زد و آنان این فیلم را به دوست از دست رفته شان تقدیم کردند.

پس از آن گروه برای اجرای 140 کنسرت راهی سفر شدند.تا اینکه در اواخر سال 1989 آنان در سکوت غیره منتظره ای فرو رفتند .

این سکوت تا اواسط سال 1991 ادامه داشت تا اینکه در "12 آگوست 1991" با بیرون دادن آلبوم جدیدشان به نام "سیاه" (


Black)

مجددا پای به عرصه نهادند.این آلبوم شیوه و زیبایی یک کار گروهی را در موسیقی نشان میدهد و میتوان گفت این اثرشان

قویترین کار این گروه است.از آهنگ تند "مرد شنی را وارد کنید" (Enter sandman) تا آهنگ سنگین "دیگر هیچ چیز اهمیت ندارد"

(Nothing else matters) و "نابخشوده" (The unforgiven) همه و همه پر از تکنیک و متفاوت با یکدیگرند.برای تهیه این آلبوم آنان

چیزی حدود 10 الی 11 ماه در استدیو ضبط خویش مشغول کار بودند و ابن کار شبانه روزی نتیجه اش آلبومی شد که چیزی حدود 5

 سال جزو پر فرو شترین آلبومهای موسیقی جهان بود و در این مدت چیزی حدود 10 میلیون کپی رسمی از این اثر فروخته شد.با

آمدن کار جدیدشان آنان توانستند در هفته اول در صدر جدول بهترین گروه های سال قرار گیرند.آنان از "آگوست 1991 تا جولای

1993 اقدام به برپایی 400 کنسرت در سراسر جهان نمودند .اولین اجرای آلبوم جدیدشان را در (Madison Squaregarden) برای

هزاران علاقه مند بصورت رایگان انجام دادند.

در سالهای 1991 و 1992 آنان مجددا برای "مونستر اوراک" برنامه اجرا نمودند که مهمترین آنها در روسیه و انگلستان بود.یکی دیگر از این اجرا ها کنسرت بزرگی به مناسبت در گذشت "فرد مرکوری" (


Freddie Mercury) خواننده گروه "کویین" (queen) بود که این

کنسرت را آنان به همراه چند گروه دیگر از جمله "گانز این روس" (Guns n roses) و "کویین" (Queen) اجرا نمودند که بلیتهای این

کنسرت به نفع بیماران ایدزی فروخته شد. در یکی دیگر از این اجرا ها که در (منترال -کانادا) برگزار شد.هنگام اجرای برنامه بر اثر

انفجار مواد منفجره بر روی سن "جیمز" از ناحیه دست و پا آسب دید و باعث شد که برنامه متوقف شود.پش از 16 روز آنان برای

اینکه کار نیمه تمامشان را به پایان برسانند دست به اجرای کنسرت دیگری زدند که در این کنسرت به دلیل مصدومیت "جیمز"

فردی به نام "جان مارشال" نوازندگی گیتار را بر عهده گرفت و "جیمز" فقط به خواندن پرداخت.پس از آن گروه فعالیت خود را کم

کرد و به استراحت پرداخت.در این مدت شایعه شد که گروه قصد دارد به کار خود پایان دهد و قرار است اعضای گروه از یکدیگر جدا

شوند. تا اینکه در سال 1996 آلبومی به نام "پرکن"(Load) را بیرون دادند.آنان پس از آنکه مدت 5سال آلبومی بیرون نداده بودند این

بار کاری متفاوت با آثار دیگرشان انجام دادند.این تفاوت از نوع سبک,محتوای اشعار و حتی ظاهرشان را در برمی گرفت .

آنان در این آلبوم بیشتر سعی داشتند به مسائل اجتماعی جامعه خود بپردازند.آنان برای اولین بار اثر جدیدشان را در "لولا پالوزا"

در انگلستان به مردم معرفی کردند.اما پس از 5 سال انتظار و بعد از آلبوم "سیاه" مردم انتظار بیشتری از آنان داشتند.

اما به گفته سرپرست گروه "لارس آلریش" دیگر آنان نمیخواهند به سبک گذشته ی خود کار کنند.و گروه سعی دارد کارهایی متفاوت

انجام دهد.گروه متالیکا به اجرا های خود ادامه میدهد تا اینکه در اواخر سال 1996 در کنسرتی به نام "پور تورینگ می" (

قطعه ای از آخرین کارشان را که در سال 1996 به بازار آمد اجرا نمودند و نام آلبوم جدیدشان را "دوباره پر کن" (Reload) نهادند.به


گفته اعضای گروه این دو آلبوم آخرشان ,به هم پیوسته اند و یکدیگر را کامل میکنند.

در تابستان 1998 دست به اجرای مجدد 2 آلبوم آخرشان زدند و نامش را "پایین پر کن" (Downlaod) نهادند .در اوایل سال 1999

گروه کار جدیدی به نام "روزهای همکاری در گاراژ" را حاضر نمودند .اشعار این آلبوم متعلق به گروه های دیگر است که توسط این

گروه اجرا شده و به گفته اعضای گروه این اشعار همان متن های قدیمی است که تنها آهنگ و ریتم آنها عوض شده است .
Poor turing my)

نام "لیود گرند" تکنوازی گیتار را بر عهده گرفت.

با آمدن دومین قطعه نمایشی آنان به نام "روشنایی را فرا دهید" (

"دیو ماستین" نوازندگی گیتار را بر عهده گرفت و شخصی به نام "ران مک گاونی" نوازندگی بیس را بر عهده گرفت که با آمدن او

"جیمز" به نوازندگی ریتم گیتار و خوانندگی پرداخت.

پس از آن , آنان اولین بار برای اجرای این قطعات به سانفراسیسکو رفتند.اجرای این قطعات در کلوپ های زیر زمینی در

سانفراسیسکو صورت گرفت.پس از این اجرا ها گروه تصمیم گرفت در خود تغییراتی به وجود آورد و نقاط ضعف خود را بر طرف نماید.

از این رو شخص جدیدی به نام "جف وانر" به جای "ران مک گاونی" وارد شد.اما این عضو جدید نیز نتوانست جایی برای خود میان

گروه پیدا کند و کار او مورد پسند "لارس" و "جیمز" قرار نگرفت و به ناچار از گروه کنار کشید.

سر انجام در اواخر سال 1982 شخصی به نام "کلیفرد برتون" متولد 1 فور?ه 1962 در کالیفرنیا-آمریکا) که پیش از آن در گروه

"تروما"فعالیت داشت به این گروه پیوست."کلیف برتون" دقیقا همانی بود که گروه میخواست."برتون" در حقیقت نیمه گمشده

گروه بود که با آمدنش گروه تقریبا شکل اصلی خود را پیدا کرد.سپس گروه دست به تهیه اولین آلبوم خود به نام "بکشیدشان"

(

اولین اثرشان وارد بازار شد.با آمدن اولین آلبومشان کار "دیو ماستین"مورد پسند گروه قرار نگرفت و سر انجام بر اثر در خواستهای

نا معقولانه دیو از اعضای گروه و به وجود آمدن مشکلاتی میان افراد, "دیو ماستین" از گروه اخراج شد.

نام "کری همت" (متولد 1962 در سانفراسیسکو-آمریکا) که سابقا در گروه "اکسودوس" فعالیت داشت وارد گروه شد.

"کری همت" یکی از بهترین شاگردان "جو ساتر یانک" که یکی از بهترین نوازندگان و استادان گیتار است, بود.او در اولین اجرای

خود همراه گروه در تاریخ" 16 آوریل 1983"به خوبی درخشید و سریعا خود را با اعضای دیگر گروه هماهنگ نمود.

سپس آنان اولین تور خود را در "12 آگوست 1983" در شیکاگو اجرا نمودند.و اولین آلبومشان را به مردم معرفی کردند که این

آلبوم بیشتر جنبه تبلیغاتی برای گروه داشت و آنان سعی کرده بودند که در این آلبوم مردم را با سبک خود آشنا نمایند.پس از

چند اجرای زنده در کلوپهای زیرزمینی نقاط مختلف آمریکا, آنان به فکر تهیه دومین اثرشان به نام "سوار بر رعد"(

 افتادند و برای تهیه و ضبط این آلبوم تصمیم گرفنتد به دانمارک سفر کنند.اما قبل از آن فرصت را غنیمت شمردند و به انگلستان

رفتند تا برای اطمینان بیشتر از کار خود دست به یک اجرای زنده به همراه مهمی در زمینه موسیقی راک به نام "پیتر مینش"

آشنا شدند."پیتر" پیش از آن با گروه "دف لپارد" همکاری میکرد و آنان را در جهان مطرح کرده بود.آنان از این موقعیت استفاده کردند

و برای تهیه دومین آلبومشان با او قرار داد بستند.در اواسط سال "1984" با آمدن دومین کار گروه به بازار در مدتی کمتر از چند

هفته چیزی حدود 100000نسخه از این آلبوم فروخته شد که این خود رکوردی خوب برای یک چنین گروه تازه کاریست.در این میان

کار گروه مورد توجه کمپانیهای تهیه و تکثیر کاستهای موسیقی قرار گرفت و آنان در صدد بستن قرار داد با گروه بر آمدند تا اینکه

کمپانی "الکترا" موفق به بستن قرار داد با گروه گردید.سپس گروه متالیکا به اروپا میرود و دست به چندین اجرای زنده میزند که از

 مهمترین آنها "فستیوال مونستر آف راک" در انگلستان و "فستیوال متال همر" در آلمان بود.

آنها در "فستیوال دی آن دگربن" در تاریخ (??آگوست 1985 در آمریکا) موفق به دریافت صفحه طلایی به خاطر بهترین گروه و بهترین

آلبوم میگردند.پس از به دست آوردن چند موفقیت خوب این جوانان تصمیم به تهیه سومین آلبومشان "ارباب عروسکان خیمه
شب بازی (

هماهنگی را که از آلبوم قبل شروع کرده بودند از خود نشان دادند و مانند آلبوم قبل از یک آهنگ بدون کلام نام "اوریون" استفاده

کردند تا با اجرای این آهنگ قدرت خود را در به اجرا در آوردن آهنگها نشان دهند. این بار گروه اجرای زنده اثر جدیدشان را با

برنامه های "اوزک اوزبورن" آغاز نمودند.در اواسط این برنامه ها آنان موفق به دریافت صفحه طلایی شدند.سپس آنان در روز کلید

 دانمارک در تاریخ "1 جولای 1986" به همراه "فیل کالینز" و "اریک کلاپتون" تصمیم به اجرای کنسرتی گرفتندکه در این میان بر اثر

حادثه مچ دست "جیمز" میشکند و برنامه متوقف میشود.گروه به فعالیت خود به همراه اعضای اصلیش یعنی "لارس.جیمز.کلیف.

کری" ادامه میداد تا اینکه حادثه ای وحشتناک باعث توقف فعالیت آنها میشود.
 

در "26 سپتامبر 1986" زمانی که قرار بود آنها در کشور "سوئد" به همراه گروه "آنتراکس" برنامه اجرا کنند ,اتوبوس حامل اعضای

گروه بر اثر سرعت زیاد از جاده خارج شده و واژگون میشود.در اثر این حادثه فردای آن روز "27 سپتامبر 1986" "کلیف برتون" جان

خود را از دست داد.

گروه کار خود را به مدت 2 ماه متوقف میکند.تا اینکه جوان خوش شانسی به نام "جیسون نیوزتد" (متولد 4 مارس 1963 میامی-

آمریکا) که پیش از آن در گروه "فلستام اند جستام" فعالیت داشت به جای "کلیف خدابیامرز" وارد گروه شد.

هر چند کار این دو نفر قابل مقایسه نبوده و نیست اما گروه به سرعت شکل قبلی خود را بدست آورد و "جیسون"در اولین اجرای

زنده خود در تاریخ "8 نوامبر 1986"نشان داد که میتواند برای گروه مفید باشد و سریعا توانست میان دیگر اعضای گروه جایی برای

خود بیابد.

دراین میان برای اینکه آنان بتوانند مجددا هماهنگی خود را بدست آورند دست به تهیه آلبومی به نام (the $5.98 E.P Garage days

Master of puppets) میگیرند.آنان برای تهیه و ضبط کار جدیدشان وارد بازار میشوند , در این آلبوم نیز آنان نهایت
Ride the lightning)
"دیو ماستین" پس از اخراج شدن از متالیکا دست به ایجاد گروه رقیبی به نام "مگادث" (Mega death) زد.پس از آن شخصی به
Kill em all) زدند.در ژانویه 1983 آنان برای ضبط اولین آلبومشان دست بکار شدند و با وجود مشکلات فراوان در ماه "می 1983"
Hit the light) تغییراتی در گروه صورت گرفت.به جای "لیود گرند"
نوشته شده توسط آرش در پنج شنبه 85/6/16 و ساعت 3:56 صبح | نظرات دیگران()

T.A.T.U

تتو از دو تا دختر روسی به اسمهای : یولیا (جولیا) ولکووا و النا (لنا) کاتینا تشکیل شده.

جولیا متولد 25 اکتبر 1985 :
 

و لنا متولد 5 جولای 1984 :

 

وقتی 15 16 ساله بودن از خونه فرار میکنن و روسیه رو ترک می کنن به مقصد انگلیس .... اولین آهنگشون All The Things She Said که درباره پریشانی ذهن دختری حرف می زنن که عاشق دختر دیگه ای شده و تموم زندگیش در گرو این عشق سرزنش شده از طرف اجتماع قرار گرفته که در واقع این آهنگو خطاب به هم می خونن ... اولین آلبومشون "200 km In Wrong Lane"
(200 کیلومتر در کوچه ی اشتباهی )1999 و آلبوم دیگه شون که 2002 منتشر شد They"re not gonna get us ( اونها نمی تونن ما رو بگیرن) و کمپانی یونیورسال از اونا حمایت کرد و کم کم به خواننده های بسیار معروف و جنجالی تبدیل شدن ...و در حال حاضر در آلمان و انگلیس و آمریکا خیلی خیلی جنجال برانگیزن ...

و در سال اخیر تاریخی ترین و پرجمعیت ترین کنسرت تاریخ روسیه رو برگزار کردن .

خودشون اخیرآ اعلام کردن که

Lesbian بودن اونها حقیقت نداره و این فرهنگ رو فقط برای اینکه مردم بتونن بپذیرن که همچین مسئله ای هم بین دخترها وجود داره به نمایش گذاشتند

 


نوشته شده توسط آرش در پنج شنبه 85/6/16 و ساعت 3:55 صبح | نظرات دیگران()

BlazeVideo HDTV Player is a full-featured and easy to use BlazeVideo HDTV Player software, combining HDTV playback, FM receiving, video record and DVD playback functions. You can make advantage of PC monitor"s high resolution, watch, record, playback high definition HDTV program or teletext broadcast program.

BlazeVideo HDTV Player also acts as your multi-media center, with superior video and audio quality, it supports DVD, VCD, SVCD, MP3, MPEG and Pictures playback. The more advanced features, such as video/audio record, video capture, bookmark preview, picture slideshow, screen control, special audio effect, optional skin, bring you an infinite wonderful multi-media world.
BlazeVideo HDTV Player has wide compatibility, supporting most popular TV Card with BDA interface on market, runs stably and smoothly on Windows 98 SE/Me/2000/XP operating system.

Let"s see what can BlazeVideo HDTV Player do for you?

* Playing HDTV program
* Playing teletext broadcasting
* Playing FM radio with Visualization effect
* Realtime record favorite HDTV program
* Schedule record favorite HDTV program
* EPG guide, live update program list and program guide
* Auto & manually scan all available channels
* Display subtitle, support multiple language & audio channels
* Schedule watch HDTV program at specified time
* TimeShifting, pause watching HDTV program
* Capture HDTV program video as still image
* Freely manage favorite channels
* Multi-channel preview to quickly access favorite programs
* Playing DVD/SVCD/VCD/CD disc
* Record DVD video & audio
* DVD bookmark preview to quickly access favorite title/chapter
* Playing most popular media files
* Playing picture as slide show with background music
* Playing external video devices
* Advanced power saving scheme for notebook PC


Code:
h*****p://rapidshare.de/files/31298865/Blaze_HDTV_Player_2.1__By_5ive_Team__.exe

Password : 5ive.caucasus.net


نوشته شده توسط آرش در پنج شنبه 85/6/16 و ساعت 3:49 صبح | نظرات دیگران()

سلام

بخوام پروژه شبدر رو معرفی کنم یه کم حوصله می خواد .. سال ۸۲ مصادف بود با افتتاح سایتی به اسم iranmc که مخفف Irannian Movie Center  بود. اونجا کلی آموزش ویدئویی رو که اکثرا ترجمه شده از tutorial های ویدئویی بود قرار دادم . بعد به علت یه سری نامردی هایی که هم ثبت کننده دومین و هم هاستینگ اون در حق من انجام داد .. اونجا بسته شد ولی با back up  آخرم و تشویق دو تا از کاربرای سایت اومدم و تکنولوژی سینمایی و ویدئویی یا همون cinevitech با آدرس cinevitech.com  رو راه انداختم که کلی وقت و هزینه برام داشت . یادم نره همین جا از هاستینگ هم که توسط پرشیا سافت بر عهده گرفته شد تشکر کنم . گذشت و گذشت تا رسیدیم به ۳ هفته پیش که من یه میل گروهی از فوروم سایت فرستادم و این میل اشتباهی به ۱۲۰۰۰ تا کاربر سایت در عرض یک ساعت رسید و سرور پرشیا کرش کرد و من ناقض حقوق شدم و سایتم بسته شد و کل فایل های فوروم که کلی برنامه معرفی کرده بودم پرید و الان هم اینجا و کمپانی شبدر و من

از این پس در اینجا می نویسم و امیدوارم کاربرای قبلی مو داشته باشم . منو حتما در لیست سایت ها تون اضافه کنید ..چون تنها چیزی که امیدوارم می کنه در حال حاضر ساپورت است

ممنون

آرش


نوشته شده توسط آرش در پنج شنبه 85/6/16 و ساعت 3:44 صبح | نظرات دیگران()
<      1   2   3      

بالا

بالا